درمان کبد چرب با میوه ها

کبد چرب یکی از مشکلات و بیماری های رایج کبد است. برای درمان مشکل چربی کبد راه های زیادی وجود دارد. داروها و رژیم های غذایی زیادی هستند که به از بین رفتن چربی های کبد کمک می کنند. اما بدیهی است که استفاده از روش های طبیعی و کم هزینه تر خیلی بهتر است. یکی از راه های ساده ای که می توان برای این مشکل پیش گرفت درمان کبد چرب با میوه ها است. در ادامه به توضیح بیشتری در این مورد می پردازیم.

درمان کبد چرب با میوه و خوراکی های طبیعی

لیموترش 

لیمو | درمان کید چرب با میوه

لیمو ترش برای درمان چربی کبد معجزه می کند. آب لیمو یک چربی زدای طبیعی است. پیشنهاد می شود که اگر کبد چرب دارید یا می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید از آب لیموی ترش در برنامه غدایی خود استفاده کنید. در ابتدای روز یک لیوان آب ولرم یا آب با دمای متعادل ( نه خیلی سرد و نه خیلی گرم ) باعث پاکسازی کبد می شود. یکی از مواد موجود در لیمو ویتامین C است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. ویتامین C نقش خیلی مهمی در هضم مواد غذایی و جذب بهتر مواد مفید در بدن دارد. به همین دلیل از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می کند.

لبو و آب لبو

لبو | درمان کبد چرب با میوه

لبو و آب لبو یک معجون فوق العاده برای پاکسازی و شستشوی کبد از چربی هاست. اگر به کبد چرب مبتلا هستید در هفته چند بار از آب لبو استفاده کنید. این نوشیدنی گوارا کبد شما را از چربی ها پاک می کند. لبو خواص بی شمار دیگری نیز برای سلامتی دارد. به طور مثال لبو از پوکی استخوان جلوگیری می کند. همچنین احتمال ابتلا به آلزایمر را بسیار کمتر می کند. همچنین به عملکرد بهتر قبل کمک می کند.

سیب

سیب | درمان کبد چرب با میوه ها

یکی از راه های درمان کبد چرب با میوه ها سیب درمانی است. اگر کبد چرب دارید روزی یک سیب بخورید. اگر هم کبد چرب ندارید با خوردن یک سیب در روز از ابتلا به چربی کبد پیشگیری می کنید. سیب پر از آنتی اکسیدان است. فیبر موجود در سیب سموم سیستم گوارش را از بین می برد. همچنین کلسترول موجود در خون را نیز تنظیم می کند.

کلم بروکلی

درمان کبد چرب با میوه ها و سبزیجات

کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار پر خاصیت است. کلم بروکلی سرشار از فیبر است که به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین ویتامین های محلول و چرب زیادی مانند ویتامین E در کلم بروکلی یافت می شود. این مواد به طور مستقیم روی کبد اثر می گذارد و به بهبود سلامت کبد کمک می کند. به کسانی که کبد چرب دارند توصیه می شود که حداقل سه بار در هفته از کلم بروکلی استفاده کنند. مصرف کلم بروکلی به از بین بردن چربی های تجمع یافته در کبد کمک می کند.

سیر

سیر از عالی ترین خوراکی های طبیعی برای درمان کبد چرب است. اگر قصد دارید در سریع ترین زمان ممکن به از بین بردن چربی های کبدی کمک کنید به سیر متوسل شوید. سیر باعث فعال شدن آنزیم هایی می شود که کبد شما را از سموم و چربی های مضر پاکسازی می کنند. در سیر دو ماده آلیسین و سلنیوم نیز یافت می شود. این دو ماده باعث از بین رفتن مواد و سموم کبدی می شوند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.